Andra frieserhästföreningar

Sfhf There She Is
kfps-hemsida

KFPS

KFPS är en förkortning av ”het Friesch Paarden-Stamboek”. KFPS är vår holländska moderförening och ansvarar för avelskontroll, stambokföring och registrering världen över. Här hittar du massor av värdefull information – på flera olika språk.

Besök KFPS

dansk-frieser-forbund

DFF

Danska språket läser du hur lätt som helst. Om inte finns sidan också på engelska.

Besök DFF

norsk-frieser-forbund

NFF

Även vårt västra grannland har förstås en förening ansluten till KFPS.

Besök NFF

dfz-hemsida

DFZ

Den här sajten är endast på tyska. Men du kan alltid titta på dom fina bilderna som finns här. Klicka på Fotos eller Schoner.

Besök DFZ

fhagbi-hemsida

FHAGBI

En lättläst och bra hemsida. Mycket trevligt skriven! Den Engelsk/Irländska föreningen är något större än den svenska.

Besök FHAGBI

fhana-hemsida

FHANA

Här finns det mesta. FAHNA har en väldigt bra databas över hingstar och stolinjer.

Besök FHANA

sfv-hemsida

SFV

Den schweiziska föreningen är ungefär lika stor som den svenska. Hemsidan är alldeles ny. Språket är tyska.

Besök SFV

fpssa-hemsida

FPSSA

Det finns många frieserhästar i Sydafrika! Holländarna – boerna – tog med sig friesiska hästar hit redan på 1800-talet!

Besök FPSSA

Dela den här artikeln: